Regelmatig fotograferen wij - met name voor HVT Magazine - hele fraaie auto’s. We hebben het dan over redactionele fotografie. Het is daarbij belangrijk dat de foto’s kloppen bij het verhaal dat de auteur schijft. Of dat beeld wel of niet in het straatje van de fabrikant past, is voor het artikel lang niet altijd belangrijk.
Bij reclamefotografie daarentegen gelden weer hele andere wetmatigheden. Een reclamefoto moet vooral interesse opwekken in het product. Bijvoorbeeld door het product zo duidelijk mogelijk neer te zetten. Het beeld moet dan zo helder mogelijk zijn; het moet scherp zijn; de kleuren moeten kloppen.
Andere producten, zoals bijvoorbeeld auto’s, kunnen juist weer om een hele sfeervolle benadering vragen. Zo'n sfeer die een potentiële klant het gevoel geeft dat het leven er past ècht toe doet, als ze in zo'n schitterende bolide rond rijden.
Het maakt dus nogal wat uit, wat voor soort beelden je gebruikt. Maak je als autoverkoper een foto met je mobiele telefoon, waarin je zelf nog net weerspiegeld staat in de chromen delen van de auto, of gebruik je beelden die je helpen die auto ook echt sneller te verkopen?
In dat laatste geval kunnen wij je helpen de essentie van jouw product in een foto vast te leggen voor de doelgroep die jij voor ogen hebt. Meer weten? Neem contact op voor meer informatie.
תגובות